כיצד לבחור מטפל בעיסוי?

הערכת איכות הטיפול

ניתן להעריך את איכות הטיפול תוך מספר שניות מהרגע שהמטפל מניח את הידיים על הגוף שלכם. תוך חצי דקה כבר אפשר להבין האם הוא יודע מה הוא עושה או סתם מורח שמן. היות ולא ניתן לדעת את איכות הטיפול לפני שפוגשים את המטפל, אפשר להעריך אותה בעזרת מספר קריטריונים. חשוב לזכור שתמיד יש יוצאי דופן שלא עומדים בקריטריונים ושאיכות הטיפול שלהם מפתיעה לטובה אך אם מסתכלים על כלל המטפלים במגע אפשר להעריך מראש את איכות הטיפול שתקבלו. מראש אני ממליץ לפנות לטיפול עיסוי בקליניקה ולא בספא,

כיצד לבחור מטפל בעיסוי?
כיצד לבחור מטפל בעיסוי?

על כך תוכלו לקרוא כאן – עיסוי בקליניקה או בספא?

1. בקשו המלצה על מטפל

לפני שתתקשרו למישהו, תוכלו לשאול אנשים שאתם מכירים שימליצו לכם על מישהו. עדיפים כמובן אנשים שיש להם הבנה והיכרות עם התחום אך יותר חשוב הוא, שהם בעצמם קיבלו אצלו טיפול וכך יוכלו לספר לכם על החוויה ואיכות השירות שקיבלו. כמובן שהחוויה שלכם מהטיפול עשויה להיות שונה לגמרי מהחוויה של זה שהמליץ לכם. אפשר בנוסף גם לקרוא את ההמלצות באתר שלו ולראות אם המילים שהממליצים משתמשים בהן מדברות אליכם.

2. דברו עם המטפל עצמו!

אל תסתפקו בשיחה עם מזכירה או מטפל אחר שקובע את הטיפולים. הקשר הישיר עם המטפל הוא גם סיבה עיקרית לא ללכת לטיפול בספא אלא בקליניקה. במהלך השיחה שימו לב לדברים הבאים : – איך המטפל נשמע לכם? האם הוא סבלני ואדיב או עצבני? כך יהיה גם הטיפול שלו! – האם הוא מקשיב ונשמע שאכפת לו וחשוב לו לענות לכם על השאלות? בדיוק כך יהיה הטיפול שלו! – האם הוא יודע להסביר לכם את מהות הטיפול שלו? – האם הוא יכול לספר במה הטיפול שלו שונה/מיוחד? למה לבוא דווקא אליו? זה עשוי להיות המפתח לחיבור איתו אם הדרך שלו “מדברת” אליכם.

3. הכשרה מקצועית

– חשוב לשאול מה למד, היכן ומתי. אם יש לו תעודה של מכללה זה לא אומר שהוא טוב, כמעט לכולם יש, זה בעיקר מוריד את הסיכון שהטיפול אצלו יגרום לכם נזק. – אם הוא בעל השכלה רחבה בתחום הרפואה המשלימה זה יכול ללכת לשני כיוונים: א. אם הוא למד סוגי טיפול נוספים, יתכן שטיפולי עיסוי הם לא הצד החזק שלו, כדאי לשקול אותו אם אתם מחפשים התייחסות טיפולית מעבר למגע או שאולי הוא לא מי שאתם מחפשים כרגע כי מה שחשוב לכם זה טיפול בעיסוי ברמה גבוה ולא מישהו ש”בין היתר עושה גם עיסוי”. ב. מטפל שלמד רק עיסוי כלומר ההכשרה שלו מצומצמת מאוד. הוא יוכל להעניק לכם טיפול עיסוי בלבד ללא כל התייחסות כוללת לבריאותכם וללא שילוב טכניקות נוספות של מגע. לעומת זאת יתכן שהטיפול שלו הוא מצויין מפני שהוא עושה רק את זה.

4. נסיון כמטפל בעיסוי

– יתכן שהמטפל בעיסוי למד לפני 10 שנים וטיפל בפועל פעם בשבוע טיפול אחד בלבד. אולי תעדיפו מטפל שסיים את הכשרתו לפני 3 שנים ועושה מאז 10 טיפולים בשבוע. – יתכן שהוא מטפל בשיטות שונות כבר שנים אך בטיפולי עיסוי יש לו ניסיון רק מהתקופה האחרונה. לכן יהיה חשוב לשאול על ניסיון בתחום הטיפול הספציפי בו אתם מעוניינים.

5. האם טיפולים בעיסוי זה המקצוע שלו?

האם זו הפרנסה העיקרית/היחידה שלו או שזה תחביב? – מטפל שזהו עיסוקו העיקרי, שזוהי פרנסתו יעשה בד”כ עבודה טובה יותר מזה שעוסק בעיסוי כתחביב. מטפל של טיפול או שניים בשבוע לא דומה למטפל של 10 טיפולים בשבוע. אפשר לשאול את המטפל (עוד בטלפון כמובן) : – “האם זה המקצוע שלך?” – “האם זאת העבודה שלך?” . – “האם זה הדבר העיקרי שאתה עוסק בו?”

6. משך הטיפול ועלות הטיפול

לרוב, טיפול נמשך כ 50-60 דקות. מחיר הטיפול נע בין 120 ל 290 ש”ח לטיפול עיסוי בקליניקה. הטווח והיותר נפוץ הוא 150 עד 240. מטפלים מתחילים או בתקופת הסטאז’ יעניקו לכם טיפול תמורת 60-120. המחיר משופע ממספר רב של מרכיבים. – אם המטפל מציע לכם טיפול ארוך יותר משמעותית, זה שיקול חשוב. – בסיום הטיפול, אם הייתם מרוצים, לשאול את המטפל על האפשרות לשלם מראש עבור מספר טיפולים ולקבל הנחה משמעותית.

7. ביטוח אחריות מקצועית

האם הוא מבוטח למקרה שיגרם לכם נזק בטיפול? אמנם נזק שנגרם בטיפול הוא נדיר אך ישנם גורמים שאינם בשליטת המטפל ועלולים לקרוא למרות היותו מקצועי. מטפל עם ביטוח משדר התייחסות רצינית יותר לעבודתו.

8. המרחק מהקליניקה

כמה זמן עליכם לבלות בדרכים כדי להגיע אליו? לעתים המאמץ משתלם וכדאי להשקיע את הזמן והמאמץ אם אתם מרגישים בשיחת הטלפון שאתם מתחברים לדברים שהוא מסביר ועל סמך ההמלצה שקיבלתם. אם הכוונה שלכם לקבל טיפולים לעתים קרובות, אולי תעדיפו מטפל שממוקם יחסית קרוב אליכם, באותה עיר או בסמוך לה.

איך לבחור מטפל בעיסוי? זה המאמר שיעזור לך! המומחה מסאג'.
איך לבחור מטפל בעיסוי? זה המאמר שיעזור לך!

לפני שמטפל קובע טיפול עיסו עליו לשאול לגבי מצבך הבריאותי. חשוב שהמטפל ידע אם ישנה בעיה בריאותית המונעת קבלת טיפול. שלוש השאלות הבסיסיות יהיו : “האם יש בעיות בריאותיות? האם עברת אילו שהם פציעות, תאונות, ניתוחים? האם אתה מקבל טיפול תרופתי כלשהו?” אם הוא לא שואל זו נקודה שצריכה להדליק אצלכם נורת אזהרה.

10. ייחודית הטיפול שלו

מטפל שיודע לשם את האצבע על ההבדלים בין הטיפול שלו לטיפול אצל מטפלים אחרים הוא מטפל שמכיר בערך המוסף שיש לטיפול שלו וכנראה מציע משהו שונה מהממוצע ה”מיין-סטרים” המשעמם של העיסויים. מטפל שההסבר שלו מסתכם המשפט כמו “אני עושה עיסוי שוודי הוליסטי, רקמות עמוק ותאילנדי” כנראה לא מציע הרבה מעבר לטכניקה. אפשר פשוט לשאול את המטפל – “מה מייחד את הטיפול שלך?” “למה כדאי לי לבוא דווקא אליך?”

11. מומחה / בכיר / מאסטר / רב-תחומי

למטפלים רבים יש כל מיני תעודות עם תארים חסרי משמעות שמקבלים ממכללות. הם עלולים ליצור רושם מוטעה ולא מעידים על איכות הטיפול. אם הוא מורה בתחום שלו זה לפעמים מעלה את יכולתו כמטפל יתכן שהוא נמצא כמה רמות מעל מטפל ממוצע אם הוא מלמד אנשים ומכשיר אותם להיות מטפלים. אך יש לשים לב ולא לתת לנתון זה משמעות גדולה מאוד. שימו לב שבישראל אין ממש פיקוח על התחום וכל אחד יכול לקרוא לעצמו בכל תואר שירצה.

לסיכום, יש לשאול את המטפל עצמו בשיחת הטלפון – כמה ניסיון בפועל יש לו בטיפולים? והאם זה העיסוק העיקרי שלו? – מה למד, איפה ומתי? – ביטוח אחריות מקצועית משך הטיפול, עלות הטיפול ומיקום הקליניקה. – מה מהות הטיפול שלו ומה מייחד אותו? – חשוב להקשיב לתשובות שלו ולשים לב – איך הוא נשמע לכם?

Scroll to Top